Shut The Fuck Up

the blog full of idle...
25. 03. 2008

cože ty zmRde arqone?!


Brzo už to budou 2 roky, co sme všichni přešli z modu OSP na CPMa vq3. Postupem času sme se tak propracovali z verze 1.34 až do současné 1.45.
Zahrnutí vq3 do CPMa (chápej konkurenčního gameplaye OSP) mělo jediné logické opodstatnění - CPL tehdá oznámilo podporu Q3 DUELu ve své World Tour 2k6. Ač to ten imbecil arqon popírá a všem vysvěltuje, že to tak nebylo - prej ho o to požádal Rhea - všem co nemaj v hlavě úplně nasráno to musí bejt přece jasný.
Důvod k přestupu byl jednoduchý - ve prospěch CPMa jasně hovoří lepší netcode. Tak sme tedy vyměnili roky prověřené OSP (hi shaRpy) za novinku v podobě CPMa vq3, které mělo bohužel "opravenou" fyziku pohybu, takže strafe byly oproti OSP rapidně zkráceny. Postupem času se také zjistilo, že chybjej vychytávky z OSP v podobě cg_deadbodyfilter, cg_gibs nebo že crosshairy vypadaj trošku jinak. V nějaké další z verzí mental arqon "opět opravil" spawn systém (ano ten s kterým sme hráli bezmála 7 let a nikomu nic nevadilo). S CPMa sme se všichni (až na shaRpyho) docela sžili a zvykli si na to, že se prostě už nikdy normalně skákat nebude. Dalo by se ríct, že to bylo v podstatě ok, ale....
V tom ovšem přišla verze 1.44, kde si buznička arqon usmyslel, že nesmyslně zaktualizuje ikonky itemu. Ty sou teď tak otřesný, že kdykoliv vidim loading mapy/itemu, chce se mi blejt. Aby toho nebylo málo, nesmyslně ubral jedno vykreslování thin shaftu, což mě sice netrápí, ale byl to dozajista potřebný krok (ne nešlo ho tam nechat!). To samé nastalo ohledně vykreslování kouře. Původní nastavení zmizelo do ztracena a vrátit se ke starému kouři opět není možný :(tyffy).
V poslední době vyplul napovrch command v podobě cg_xerpclients. Už když sem hrál před rokem EuroCup, všichni děsně plakali z tehdejšího fenoménu, kterým nebyl nikdo jiný než Lugia a jeho shaft. Podprůměrný hráč (kevšemu cpm), byl hypován do nebes díky statistikám shaftu, které většinou nešly pod 45%. Ze všech stran se linuly breky nejen českých nul, že mu to opravdu lepí a jak není vynikající. Až nyní ovšem vyplouvá napovrch, že celou dobu používal už zmíněný command cg_xerpclients 1 na shaft.
Teď neco blíže k vlastnímu příkazu. Pokud se podíváte do dokumentace CPMa dozvíte se následující.

cg_xerpClients (default = 0)
1 - id's smoothclients: fine if you have TN 0, worthless otherwise.

Blabla, prostě víte howno největší. Nezbejvá vám než si příkaz vyzkoušet sami. Slyšel sem o tom že ho používali teploušové z miel už dříve, nicméně když sem vyzkoušel hodnotu -1, kromě většího warpu mi to nijak speciální nepřišlo. Čas plynul a někdy před cca 2ma tejdnama na to zase přišla řeč. Byli sme na serveru s kRysometem a tyfoidem, když mi někdo objasnil, že ta "správná hodnota" je prej 1. Tak sem si to nastavil a směju se do teď. Pěkně sme se s klukama pobavili a samozřějmě dospěli k názoru, že command na vypnutí uhejbaní nmyho v q3 fakt nepotřebujem. Tahle hodnota vám totiž prakticky zdvojnásobí accuracy s mašinou a shaftem aniž by ste na svý hře změnili cokoliv jinýho. Nemálo to vysvětlilo pár her s jistejma polákama. Warpy jsou stejné jako při hodnotě 1, což je při raketě fakt nejhorší. Tomu se dá samozřejmě předejít tím, že si xerpyho nastavíte pouze pro zbraně kde vám zjednoduší aim o polovinu:

bind e "weapon 6; cg_xerpclients 1"
bind f "weapon 5; cg_xerpclients 0"

No není to nejlepší? Takže poslední dobou lidi zjišťujou, že je v Q3 CPMa celou dlouhou dobu cheat... ano zajisté je to cheat, když to ve výsledku udělá z vašeho shaftu takový dělo, že 50% accuracy vám nedělá sebemenší problém i když si jen tak skáčete po levelu. Mašina je taky přímo vražedná. Díky Lukerovi a Zubbovi už sem měl tu možnost si proti xerpymu oficiálně zahrát. Dozajista bylo normální, že sem měl v pt4 mašinu 18 a luker asi 43, je to přeci tak výborný hráč (ne, nejsou to breky - já nejsem ten kdo prohrál ._.). Spíš mi de o to, poukázat na trošku lol command, kterej vám jedině tim, že si ho zapnete ve výsledku natolik zjednoduší aim s shaftem/mašinou, že prakticky ve vq3 jiný zbraně nepotřebujete.
Hmm a kde je náš vyvážený Q3 teď? Jen se podívejte na poslední dema v3rba nebo cyphera, dost zvláštní, že maj shaft na netu (klidně na pongu 60+) lepší než cooller na lanu, ne? To mě taky přivádí k myšlence, jež neustále produkuje ten shemale arqon, že cg_xerpclients jenom upřesňuje pozici nmyho v mapě. Tak tomu bych se hodně divil, když s jeho pomocí každej produkuje těžce nadprůměrný stats i pro hru na LANu.
Samozřejmě všechno se dá poladit, kupodivu ne v CPMa. Pokud se třeba na ESR, vyjádří vq3 hráči, ať už k players, ikonky itemu, cg_xerpclients nebo fyzice, okamžitě nám pan šukam_ovce_arqon vysvětlí, že sme uplakaný vq3čkáři co nemaj právo do ničeho co kecat. Dál se nám vysmějeí, že to proč brečíme je následek toho, že fixnul nějakej z bugů (ano opravdu nám hodně vaděj tech 7let co s nima hrajeme ty kreténe), nebo že máme jít hrát cpm, když nejseme s vq3 spokojení. Vůbec tahle fráze - "tak hrajte cpm ne?" - se v těhle diskuzích šíří z debílka na debílka.
Popravdě je to eště o dost vtipnější. Ve skutečnosti totiž vq3 gameplay upravuje team, kterej se x let soustředil na CPMa, a x let nám vysvětloval jak je to konkurenční OSP děsně nahowno. Nyní sme v situaci, kdy se k gameplayi vysloví řekněme nezanedbatelná část vq3 hráčů (chápej, těch lidí co ten gameplay fakt hrajou - neviděli ho jen v ňákym changelogu) a ta je umlčena anglickým ekvivalentem českého rexe v podobě mesié pissoáru arqona (taky ničemu nerozumí, nikdy nic nehrál a už se na něm projevuje těžké stádium demence), nebo některým z hráčů cpm, že se vlastně nic měnit nebude (podle nich je to přece ok) a že máme radši přejít na CPMa CPM nebo CPMa CQ3. Tak řekne mi někdo dopRdele, co je tohle za komedii? Evidentně není něco v pořádku...
Výsledek? Je jedno co si o gameplayi myslej hráči co ho hrajou (add OSP) x let, hlavně že cpm hráči (který vq3 nastavení asi hodně ovlivní, když ho nikdy ani nespustěj) jsou spokojení.
nic než [TA], smRt arqonovi...


12 comments:


25. 03. 2008, 18:53 | wh3nom

komentare sou vase ;)


25. 03. 2008, 19:23 | silu

lol, novy ikonky, nacheatovany shaft...co bude priste?


25. 03. 2008, 20:35 | xaty

ql :)


26. 03. 2008, 03:02 | sZ

sak to rikam furt ze arqon je pica a ze cpma bez cpm gameplaye je sracka, to ze se to nehraje kvuli tomu ze by to bylo lepsi ale kvuli cpl, jenomze asi nekteri potrebuji podobne vylevy TAkovych mistru sveta aby to pripustili :)


27. 03. 2008, 20:48 | x0cht

Jako musi se nechat, ze CPMA je verze od verze cim dal vetsi fraska co se vq3 gameplaye tyce... 7 let se gameplay skoro nemenil a pak pride arqon s opravama tech udajnech iD bugu a Q3 je najednou uplne jina hra. :) Uz me to taky prestava hodne bavit a to jsem CPMA tlacil driv co to slo, ale co je moc to je moc kor s takovym pristupem vyvojaru jako "nelibi, tak hrajte CPM"...smRt


27. 03. 2008, 21:08 | cypp

jo, moh sem se vratit na scenu a hrat cpma, ale ja sem si rekl NE... proste takovou sracku hrat nebudu, sem hrozne dostaval a ted uz vim, ze metrro i saharak meli xerp, smejdi


27. 03. 2008, 21:12 | cypp

a neda mi to, bRek fNuk bRek


28. 03. 2008, 16:18 | oak

je to sviňárna, ještě že už kváka nehraju :)


29. 03. 2008, 14:05 | Sharp

true true wendy - je to smutny... Chtelo by to prekecat nekoho z Orange Smoothies, aby proste krapet makli a prevedli ty user friendly zalezitosti z CPMA (MVD, netcode) do OSP - ale to je bohuzel sci-fi :-(


29. 03. 2008, 22:38 | matix

to by bylo fakt skvele s tim updatem osp, ted kdyz uz je venku i zdrojak q3 tak by to mozna nemuselo byt tak nerealne


31. 03. 2008, 15:57 | jck

Jj wendy cista pravda, cely xerp je jeden velky joke, "ktory ma pomoct pri hrani po nete" - bbs. Ignoracia so strany arqona na pridanie jedineho commandu na zrusenie tej trhajucej sracky, ma inspiruje teoriou o vymyslenej, schizo figurke, podporovanej CPM komunitou(kedze som jeho prijebanu fotku nikde nevidel), ktora chce nasrat - pre nich menejcennu vq3 komunitu svojim tazkym kubizmom v podobe cq3. :X


01. 04. 2008, 12:02 | wh3nom

Je to couR to je jasny. CQ3 je fakt desna parodie, nevim co si od toho slibujou...


Nick:

E-mail:

 
captcha
Code:


back to the main page